Laatste dagen in Mokolo

Dag iedereen,

Hier nog vlug een laatste berichtje uit Mokolo. We zijn vandaag zaterdag 4 april en dat wil zeggen dat we morgenmiddag vertrekken naar Maroua om dan maandagochtend de bus en de trein te nemen naar Yaoundé. Ik ben hier momenteel alleen in het cybercenter aangezien Nina haar haar wordt gevlochten. Ik vond geen mooie nepharen meer en dus laat ik er geen meer leggen. Deze ochtend heb ik ook al mijn valiezen gepakt en raar maar waar, alles past er mooi in! Nu alles nog veilig in Yaoundé krijgen en dan naar België en dan zal ik heel tevreden zijn.

Gisterenavond hebben we de afscheidscadeautjes uitgedeeld in onze familie en iedereen was echt in de wolken. Het deed me wel iets toen ik iedereen met zo’n blij en fier gezicht zach rondlopen. Wij hebben van de familie een ‘mooi’ souvernir gekregen om aan onze papa’s cadeau te doen en ook nog arachidepasta om bonbons d’arachides van te maken en ook nog een hele zak caramels d’arachides. Dat zal smaken! Voor de rest staat er vandaag niet zoveel meer op ons programma. We zullen nog een beetje genieten van het gezellige samen zijn in de familie en hopelijk krijgt onze kleine babyzusje vandaag haar naam. Gisterenavond vroegen ze zelfs of wij de baby geen naam wilden geven. Ik vond dat nogal moeilijk maar blijkbaar is het de gewoonte dat de mama haar baby een naam geeft maar ook de papa en de zussen,…daarmee dat wij de baby ook een naam mogen geven. Best wel grappig. Maar Nina en ik geraken er niet echt aan uit. We zien wel…

Zo, eigenlijk heb ik niet veel nieuws meer te vellen. Alleen dat we vandaag over twee weken aankomen in Charles De Gaulle en daar kijk ik al ongelooflijk hard naar uit! Maar toch ga ik ook nog genieten van onze laatste twee weken op Kameroenese bodem.

Geniet nog van het hopelijk mooie weer daar in België en dan is het tot een volgend berichtje vanuit Yaoundé.

PS: Mama en papa geniet van jullie citytrip naar Turijn! Ik ben al benieuwd naar jullie mooie foto’s!

1 Response so far »

  1. 1

    dirk said,

    lieve Femke,
    geniet inderdaad van jullie avontuur, nog MAAR 14 dagen… en dan dan … naar ’t belgiksken… we zien er ook naar uit….
    Wij zijn klaar om te vertrekken….. en gaan ook wat genieten!
    Hou je kloek
    Groetjes
    papa


Comment RSS · TrackBack URI

Plaats een reactie